Hürriyet-Ekonomi

Hürriyet

1 Haziran 2013 Cumartesi

Kasımpaşalıya veda mektubumdur....

Aç biraz tarih oku Kasımpaşalı.....
100 yıl önce de Alevisi, Sünnisi, Kürdü, Türkü, Çerkesi, Lazı, Sarısı, Kırmızısı, Laciverdi, Siyahı, Beyazı birleşmişti....
Neden mi ?......
Memleket elden gidiyordu ya hani....
Ha şimdi diyeceksin ki ''O zaman ATATÜRK (Pardon sen ATATÜRK diyemiyorsun , sadece Mustafa Kemal diyebiliyorsun...) vardı, şimdi yok... Ne halt edeceksiniz, bir şey yapamazsınız..''...
İşte orada yanılıyorsun Kasımpaşalı....
Bu arada Kasımpaşalı diyorum, aman kusura bakma....
Hani senin ATATÜRK diyemediğin gibi ben de sana SAYIN da diyemiyorum , BAŞBAKANIM da... Zira sen benim için ne ''SAYIN'' sın, ne de ''BAŞBAKANIM''sın o da ayrı bir konu....
Neyse hiç olmazsa ben yürekli bir biçimde neyi neden söylemediğimi açıkça ifade ediyorum....
İsmin de çok uzun , onun için Kasımpaşalı daha uygun gibi geldi bana...
Gelelim yanıldığın konuya, ya da konulara....
İnsanları aşağılayarak,ötekileştirerek,bölmeye çalışarak,baskı ve tehdit unsurlarını kullanarak,Görsel ve Yazılı basını bastırarak istediklerini yapacağını zannetmiştin ...
Hatta bunun teyidini dünkü konuşmanda da, ''Boşuna uğraşmayın oraya karar verildi ve yapılacak'' ifadenle sabitlemiştin....
Ama bir şeyi unuttun Kasımpaşalı...
Belki de Kendini bu topraklara ait hissetmediğinden dolayı , ya da kökünden dolayı , orasını bilemem..... İçinde şu olgu oluşmadı hiç....
Toprağı koruma, vatanı koruma, ezilmişliğe , baskıya başkaldırı olgusu , ve son damara basıldığında bu topraklardaki çeşitliliğin nasıl da çığ gibi birleşip büyüyerek akacağını hiç düşünmedin sanırım...
İşte bu gün , yani 31 Mayıs 2013 tarihinde bunu hepimizin , tüm dünyanın gördüğü gibi sanırım sen de görüyorsun....
Sana bundan sonraki yaşamında kolaylıklar dilerim Kasımpaşalı...


C.Baltepe
31/05/2013
(Bu gün benim doğum günüm , umarım TÜRKİYE'nin de yeniden doğuşunun başlangıcı olan bir gün olur)

10 yorum:

  1. CANSIN SEN ELİNE YÜREĞİNE DİLİNE AĞZINA SAĞLIK SEVGİLİ ARKADAŞIM CENGİZ...

    YanıtlaSil
  2. Ağzına, eline, kalemine sağlık dayıcığım...Ne güzel ifade etmişsin duygularını..pardon duygularımızı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Sedat abicim, duygularımız..Teşekkürler..

      Sil
  3. Cengizim seni zaten severdim,şimdi daha da çok seviyorum,yüreğine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Sarperim, bende seni çok seviyorum...

      Sil