Hürriyet-Ekonomi

Hürriyet

13 Kasım 2012 Salı

Bu SANATÇIYA saygısızlıktır..


Bu ülkede SANATIN neden bu kadar yerlerde olduğunun, neden bu kadar önemsenmeyip ucuzlatıldığının en büyük göstergelerinden birini gördüm az önce maalesef ve sizlerle de paylaşmak istedim...
Bu yazıma eklediğim fotoğraf aslında her şeyi anlatıyor...Üzerinde uzun uzadıya konuşulacak, tartışılacak bir şey de yok....
Sadece insan üzülüyor....
''Bu mu ? Bu kadar önemsiz mi '' diye düşünüyor....

Fotoğraf CUMHURBAŞKANLIĞI SENFONİ ORKESTRASININ web sayfasındaki ORKESTRA ÜYELERİ bölümünden capture ettiğim bir kare... 

Fotoğrafın devamı da aynen öyle,İsimlerin üstü , boş  fotoğraf yerleri ile dolu...
Adeta bir ''YÜZSÜZLER'' orkestrası... 
Tabi ki mecaz anlamda sakın yanlış anlamayın...

Mesela İlk sıradaki beş isim oldukça dikkate değer isimler....
Üstelik o satırın başında  '' DEVLET SANATÇILARI'' Yazıyor...

Gülsin ONAY

Hüseyin SERMET
İsmail AŞAN
Tunç ÜNVER
Çağın YÜCELEN......

Hadi orkestra üyelerini geçtim (ki katiyetle geçmiyorum, lafın gelişi )....

Peki bu kayda değer SOLİST sıfatında olan isimlerin hiç mi bir FOTOĞRAFLARI yok ??
Bu nasıl bir SAYGISIZLIKTIR..
Mesela Yönetim kadrosunun olduğu sayfaya bakınca herkesin FOTOĞRAFI var... 
MÜDÜR Tahsin ARSLAN  , Fonda ATATÜRK olan bir fotoğrafını koymuş... 
Ne ala....
Atatürkçüyüz, sanatı severiz, koruruz değil mi....
Şov on numara.... Gösteriş ve artistlikten aşağı hiç kalmıyoruz...

Peki be sevgili kardeşim Tahsin ARSLAN...


Sen arada sırada  bu orkestranın RESMİ sitesine hiç bakmazmısın ?

Demek ki bakmıyorsun...
Ama facebooka , ya da başka bir sürü yere baktığına adım kadar eminim...

Yahu bu kadar zor bir şey değil ki bu iş....

Herkesin fotoğrafı muhakkak vardır ...Hele ki solistlerin onlarca, yüzlerce vardır konser esnasında çekilen...
Peki Neden bu SAYGISIZLIK ?
Neden bu ÖNEMSEMEMEZLİK ?
Neden ?

Ha bu saygısızlık  sadece CSO. nun sayfasında değil, İDSO , Ant. D. Senf. , Devlet opera balesinin sayfasında da var...

Bir tek BURSA SENFONİ ve Çukurova Devlet Senfoni de Ork. üyelerinin fotoğrafları var... Ve üstlerine mousla gidince isimleri yazıyor... 
Ne kadar güzel değil mi ? 
Demek ki isteyen, önemseyen, saygı gösteren yapabiliyormuş, dünya sonu bir şey değilmiş...

Bursa BÖLGE devlet senfoni ORKESTRASI ve  Çukurova Devlet Senfoni Ork. ilgililerini özellikle kutluyor , gösterdikleri hassasiyet ve saygıdan ötürü onlara teşekkür ediyorum....


Diğer bahsettiğim orkestraların YETKİLİLERİNİ de (ki bu bana göre direk olarak Ork. MÜDÜRÜDÜR...) Şiddetle kınıyorum....


Umarım bir ara rüyalarına AK SAKALLI dede girer de fark ederler ve bu AYIPLARINI düzeltirler....



C.Baltepe 

13/Kasım/2012

1 yorum:

  1. Harika 'dede' bir o kadar da hassas ve ilgili, dikkatli. Kutlarım Cengiz Baltepe...

    Baki selam

    YanıtlaSil